Πρυτάνεις και διευθυντές παρακολουθούν την εικόνα των πανεπιστημίων και σχολείων με διαδικτυακές έρευνες

Όταν αναφερόμαστε στη διαδικτυακή έρευνα και την εκπαίδευση, ίσως στην αρχή πολλοί να σκέφτονται ότι οι διαδικτυακές έρευνες είναι ένα μέσο μονάχα για να εξετάζονται οι μαθητές/φοιτητές ή να αξιολογούνται. Ωστόσο, δεν θα σταθούμε εκεί. Οι διαδικτυακές έρευνες είναι, επίσης, ένα ισχυρό εργαλείο για τη συλλογή δεδομένων και τη διοίκηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Μπορούν να εφαρμοστούν σε πολύ περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα πεδία, πέρα από την εξέταση γνώσεων των μαθητών. Οι διαδικτυακές έρευνες βοηθούν στο να αποτυπωθούν η εικόνα του εκπαιδευτικού ιδρύματος και οι δραστηριότητές του. Αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις σχέσεις των γονιών, των μαθητών/φοιτητών, προσωπικού του εκπαιδευτικού ιδρύματος ή ακόμα και ξένων.

Οτιδήποτε συνθέτει τη δημόσια εικόνα ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος -ή μέρος αυτής- μπορεί εύκολα να κατανοηθεί λεπτομερώς μέσα από διαδικτυακά ερωτηματολόγια. Πρόσβαση στις απόψεις μίας ευρείας ομάδας ατόμων που μπορεί να έχουν μεγάλη σημασία για εμάς αλλά στην οποία διαφορετικά δύσκολα θα είχαμε πρόσβαση -αυτή η πρόταση απεικονίζει εν συντομία την τεράστια δύναμη και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι διαδικτυακές έρευνες σε οποιονδήποτε διοικεί ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Σχόλια γονέων: Διευθυντές και διαχειριστές σχολείων και κέντρων εκπαίδευσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις διαδικτυακές έρευνες για να μάθουν τις απόψεις γονέων. Είναι ευχαριστημένοι οι γονείς με την εκπαίδευση των παιδιών τους; Υπάρχει κάτι που πιστεύουν ότι θα έπρεπε να αλλάξει; Είναι ευχαριστημένοι με τις εγκαταστάσεις; Τους αρέσουν οι δάσκαλοι και καθηγητές; Ανησυχούν για τη συμπεριφορά κάποιου εκπαιδευτικού; Αυτά είναι απλώς λίγα από τα θέματα που μπορούν να διερευνηθούν. Κεντρικό στοιχείο στα παραπάνω είναι εάν οι προσδοκίες των γονέων ικανοποιούνται, εάν πιστεύουν ότι τα παιδιά τους αισθάνονται καλά εκεί που φοιτούν. Η θετική γνώμη των γονέων είναι εξίσου σημαντική για κάθε είδος εκπαιδευτικού ιδρύματος, ακόμα και για έναν παιδικό σταθμό.

Κοινή γνώμη για το σχολείο/πανεπιστήμιο: Στο σημερινό περιβάλλον ενός αυξανόμενου ανταγωνισμού είναι σημαντικό για κάθε σχολείο να έχει μια καλή φήμη και μια θετική δημόσια εικόνα. Όταν αυτό συμβαίνει, οι αιτήσεις μαθητών αυξάνονται, αναπτύσσεται ο ανταγωνισμός και μονάχα οι καλύτεροι γίνονται αποδεκτοί -ενώ παράλληλα οι υφιστάμενοι μαθητές λαμβάνουν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου. Ωστόσο, πώς μπορούν οι διευθυντές σχολείων και πρυτάνεις να υποστηρίξουν με σιγουριά ποια είναι η κοινή αντίληψη για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που εκπροσωπούν; Ποια σχολεία και πανεπιστήμια βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις και γιατί; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας τους; Έχει σημασία εάν συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα; Αλλά και πολλά άλλα θέματα. Ορισμένες φορές ένα ανόητο ατύχημα -όπως π.χ. ένας καβγάς ανάμεσα σε δύο μαθητές- μπορεί να καταστρέψει την εικόνα ενός καλού σχολείου. Είναι σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση ο διευθυντής να γνωρίζει πώς αυτό το απρόσμενο γεγονός επηρέασε τη δημόσια γνώμη και το βαθμό στον οποίο έβλαψε την εικόνα του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Αξιολογήσεις όλων των ενδιαφερόμενων μερών για συγκεκριμένα μέτρα: Οι γονείς, οι μαθητές και το προσωπικό ενός σχολείου σίγουρα συνδέονται με κάθε πτυχή του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος: χρηματικοί πόροι, ασφάλεια παιδιών, φαγητό, επικοινωνία, αθλήματα, εικόνα του σχολείου, κ.ο.κ. Κάθε μία από αυτές τις πτυχές μπορεί να εξεταστεί μέσα από την οπτική των διαφόρων μερών που συμμετέχουν -χρησιμοποιώντας τα εργαλεία των διαδικτυακών ερευνών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται να εφαρμοστούν αλλαγές. Για κάθε μία αλλαγή, μια αξιολόγηση των απόψεων όλων των μερών θα πρέπει να πραγματοποιείται -των γονέων, των μαθητών και του προσωπικού. Για παράδειγμα, εάν η διοίκηση του σχολείου σκέφτεται να εφαρμόσει κάρτες εισόδου, οι πιθανές αντιδράσεις όλων των μερών που επηρεάζονται θα πρέπει να διερευνηθεί. Στην περίπτωση αυτή η διοίκηση θα έχει καλύτερη αντίληψη θέτοντας ερωτήματα όπως: Θα δυσκολευτούν τα παιδιά με αυτή την τεχνολογία; Το προσωπικό έχει επαρκή εκπαίδευση για να βοηθήσει τα παιδιά; Οι γονείς θα ανησυχούν λιγότερο για την ασφάλεια των παιδιών τους;

Ηγεσία: Ακόμα και εντός ενός σχολείου μπορεί ορισμένα τμήματα να επωφελούνται περισσότερο από το ενδιαφέρον, την καλή φήμη και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του ιδρύματος, σε σχέση με άλλα. Για παράδειγμα, ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα απολαμβάνουν μια συνεχή ροή νέων ενδιαφερόμενων φοιτητών, ενώ άλλα όχι. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για ορισμένα σχολικά τμήματα. Καθένας έχει τη δική του θεωρία για τα αίτια που κρύβονται πίσω από αυτό το φαινόμενο. Η πραγματική απάντηση μπορεί να αποκαλυφθεί μέσα από μία ευρεία μελέτη που θα αξιολογήσει τις ηγετικές ικανότητες των διαφόρων εκπαιδευτικών τμημάτων.

Έρευνες 360 μοιρών για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ένας εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει ένα μάθημα σε ένα ενδιαφέρον και διασκεδαστικό αντικείμενο για τους μαθητές/φοιτητές και, συνεπώς, να τους μεταφέρει μια γνώση που θα είναι μαζί τους για πάντα. Ή μπορεί να τους απωθήσει από το συγκεκριμένο αντικείμενο για πάντα και έτσι να χάσουν μια πολύτιμη γνώση στη ζωή τους. Κατά συνέπεια, είναι σημαντικό για τη διοίκηση του σχολείου/πανεπιστημίου να γνωρίζει πώς οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται στην πρόκληση αυτή. Τι πιστεύουν οι μαθητές/φοιτητές σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία που εφαρμόζει ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη; Τι πιστεύουν οι συνάδελφοί του για αυτόν-ήν ως επαγγελματία;

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μία πλήρη αξιολόγηση ενός επαγγελματία μέσα από διαδικτυακές έρευνες, διαβάστε περισσότερα σχετικά με τις έρευνες 360 μοιρών ως ερευνητικό εργαλείο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η παρουσία ορισμένων δασκάλων/καθηγητών υψηλού κύρους και σεβασμού σε ένα σχολείο συχνά αποτελεί κίνητρο για τους μαθητές να επιδιώξουν ανώτερη εκπαίδευση και, όσο αφορά σε ιδιωτικά ιδρύματα, για τους μαθητές να εγγράψουν εκεί τα παιδιά τους.

Πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων: Ό,τι έχει ειπωθεί μέχρι στιγμής μπορεί να συμπυκνωθεί ως εξής: η διοίκηση κάθε εκπαιδευτικού ιδρύματος έχει την ευκαιρία να λάβει διοικητικές αποφάσεις με βάση λεπτομερείς και περιεκτικές πληροφορίες που έχουν συλλέξει μέσω μιας αρχικής έρευνας. Τα δεδομένα μπορούν συγκεντρωθούν μελετώντας τη στάση όλων των συμμετέχοντων μερών. Οι διαδικτυακές έρευνες καθιστούν τη συλλογή παρόμοιων δεδομένων εύκολη και γρήγορη.

Γιατί οι διαδικτυακές έρευνες είναι καλύτερες από οποιαδήποτε άλλη ερευνητική μέθοδο διερεύνησης της κοινής γνώμης; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι διαδικτυακές έρευνες αποτελούν το εργαλείο επιλογής σε σχέση με άλλες μεθόδους έρευνας, όπως τα έντυπα ερωτηματολόγια, οι κατά πρόσωπο δημοσκοπήσεις και οι τηλεφωνικές συνεντεύξεις:

  • Εξοικονομούν χρόνο γιατί οι απαντήσεις λαμβάνονται τη στιγμή που οι συμμετέχοντες συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο.
  • Εξοικονομούν χρήματα γιατί δεν απαιτείται η συμμετοχή τρίτων, π.χ. ατόμων για να διεξάγουν συνεντεύξεις.
  • Παρέχουν άμεσες απαντήσεις, χωρίς την επιρροή ενδιάμεσων -ειλικρινείς και αυθεντικές.
  • Είναι γρήγορες και εύκολες να συμπληρωθούν από τους συμμετέχοντες -η ευελιξία των διαδικτυακών εργαλείων επιτρέπει την απόκρυψη ερωτήσεων που δεν είναι σχετικές.
  • Διασφαλίζουν ένα υψηλό ποσοστό συμμετοχής.
  • Επιτρέπουν τη χρήση πολυμέσων.
  • Μπορούν εύκολα να αναλυθούν με εξειδικευμένα λογισμικά προγράμματα και τα αποτελέσματά τους να αποτυπωθούν σε ξεκάθαρα γραφήματα.

Η ταχύτητά των διαδικτυακών ερευνών είναι ένα πολύτιμο “εργαλείο” σε μια εποχή γρήγορων ρυθμών, στην οποία οι γονείς σπανίως δαπανούν χρόνο για συναντήσεις γονέων, οι εκπαιδευτικοί είναι επιβαρυμένοι με αυξανόμενη δουλειά και οι μαθητές/φοιτητές, ειδικά στα τελευταία έτη του πανεπιστημίου, συνήθως εργάζονται, επομένως είναι ολοένα και πιο δύσκολο να συγκεντρωθούν όλοι για μια συνάντηση.

Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα των διαδικτυακών ερευνών στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι ότι καλύπτουν “ευαίσθητες” γνώμες και αντιλήψεις. Εξετάζουν σχέσεις και εκτιμήσεις που δύσκολα μπορούν να λεχθούν σε μία πρόσωπο-με-πρόσωπο συζήτηση. Η αίσθηση ανωνυμίας που προσφέρει το διαδίκτυο είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος όταν συζητούνται ευαίσθητα θέματα. Επιπλέον, ο έγκαιρος εντοπισμός συγκεκριμένων προβλημάτων μπορεί να προστατεύσει έναν πρύτανη ή διευθυντή, από σημαντικές δυσκολίες που μπορεί να αναπτυχθούν, αν επιτραπεί στα εν λόγω προβλήματα να μεγεθυνθούν απαρατήρητα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.