Πώς να δημιουργήσετε ερωτήσεις για έρευνες

Όταν θα έχετε ορίσει το σκοπό της έρευνάς σας, τις πληροφορίες που θα χρειαστείτε και πώς θα αναλύσετε τα δεδομένα που θα συλλέξετε, θα πρέπει πλέον να σκεφτείτε πώς θα διατυπώσετε τις ερωτήσεις που θα πρέπει οι ερωτηθέντες σας να απαντήσουν. Σας προσφέρουμε 10 βασικές συμβουλές για το πώς να δημιουργήσετε τις ερωτήσεις της έρευνάς […]

Εννέα συμβουλές για να αυξήσετε τον αριθμό των συμμετεχόντων

Σε γενικές γραμμές, δεν επιλέγουν όλοι οι ερωτηθέντες να συμμετέχουν σε μία μελέτη. Τα αίτια πίσω από την επιλογή τους αυτή μπορεί να οφείλονται σε προσωπικούς λόγους ή σε λανθασμένο σχεδιασμό της έρευνας. Εδώ, σας δίνουμε εννέα συμβουλές για να μειώσετε τον αριθμό των ερωτηθέντων που δεν θα είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν στην έρευνά σας. […]

Πώς να γράψετε εισαγωγή και οδηγίες στην έρευνά σας

Η ύπαρξη εισαγωγής και οδηγιών σε μία έρευνα είναι εξίσου σημαντικά με το σχεδιασμό και τη μορφοποίηση των ερωτήσεων σας. Κάποιοι ερωτηθέντες μπορεί να επιλέξουν να μην συμμετέχουν στην έρευνά σας εάν δεν έχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με το σκοπό της, τον τρόπο με τον οποίο θα συλλεχθούν τα δεδομένα ή τον τρόπο με τον […]

Πρώτα βήματα: πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ερωτήσεων ανοικτού και κλειστού τύπου

Η διεξαγωγή ερευνών στο Διαδίκτυο δίνει τεράστια δύναμη στα χέρια των ερωτηθέντων! Έχοντας συνηθίσει να διαβάζουν συνεχώς διαδικτυακά, περνούν τα μάτια τους πάνω από τις γραμμές γρήγορα -σαν να “σκανάρουν” αντί να διαβάζουν-, είναι ανυπόμονοι και με τα χέρια πάνω στο ποντίκι είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να μεταβούν σε άλλη ιστοσελίδα. Για το λόγο […]

Τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας έρευνας

Ο σωστός προγραμματισμός και προετοιμασία πριν ξεκινήσετε μια έρευνα είναι όσο σημαντικός είναι και ο σχεδιασμός της. Υπάρχουν έξι βασικά ερωτήματα που ο δημιουργός μιας έρευνας θα πρέπει να απαντήσει εκ των προτέρων, προκειμένου να δημιουργηθεί μία αποτελεσματική έρευνα που θα παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα Το πρώτο ερώτημα είναι: Τι είδους πληροφορίες θέλω να συλλέξω […]

Δημιουργήστε μια έρευνα με βάση τις πληροφορίες που χρειάζεται η επιχείρησή σας

Σε μια έρευνα, θα πρέπει κάποιος να δώσει έμφαση όχι μονάχα στη διαμόρφωση της ερώτησης, αλλά και στη μορφοποίηση αυτής της ερώτησης. Όλα εξαρτώνται από τα αποτελέσματα που θέλετε να συλλέξετε. Όταν χρησιμοποιείτε μία κλίμακα ή μία συγκριτική ερώτηση, θα πρέπει να προσφέρετε έναν ίσο αριθμό από επιλογές θετικών και αρνητικών απαντήσεων. Έτσι, δίνετε τη […]

10 βήματα για να δημιουργήσετε μια έρευνα

 Προσδιορίστε το κοινό σας: Ποιος θα ήθελε να συμμετέχει στην έρευνά σας; Θα πρέπει να αποφασίσετε εάν το δείγμα που έχετε επιλέξει εκπροσωπεί το κοινό-στόχος σας. Οι απαντήσεις που θα λάβετε από το δείγμα σας θα διαμορφώσουν και θα επηρεάσουν μελλοντικές σας αποφάσεις.        Προσδιορίστε τους στόχους της έρευνάς σας: Προσδιορίστε με σαφήνεια τι θέλετε να […]

Τα πιο συνήθη λάθη: Διπλές ερωτήσεις

Όταν ετοιμάζετε ένα ερωτηματολόγιο για μία μελέτη, είτε αυτή είναι διαδικτυακή είτε όχι (έντυπη, τηλεφωνική, κ.λπ.) είναι πιθανό ένας άπειρος ερευνητής να υπονομεύσει ολόκληρη την έρευνα χρησιμοποιώντας μια διπλή ερώτηση. Ειδικά οι διαδικτυακές έρευνες συχνά προδιαθέτουν για ένα παρόμοιο λάθος. Γιατί; Όπως έχουμε αναφέρει επανειλημμένα, ο χρόνος του ερωτηθέντα είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στις διαδικτυακές […]

Κοινά λάθη: Περίπλοκες, ασαφείς και μεγάλες ερωτήσεις

“Πιστεύετε ότι η διαθεσιμότητα ποτών χαμηλού αλκοόλ με γεύση που θυμίζει φρούτο είναι επαρκής;” Σε ένα παρόμοιο ερώτημα, ένα ήρεμο άτομο ίσως κάτσει να σκεφτεί τι να γράψει. Ένα ανυπόμονο άτομο, όμως, πιθανότατα να κλείσει την ιστοσελίδα και να ασχοληθεί με κάτι άλλο. Και εάν αυτή η ιστοσελίδα είναι η διαδικτυακή μας έρευνα, τότε βρισκόμαστε […]

Πριν ξεκινήσετε: Πότε πρέπει να χρησιμοποιείτε ανοιχτές και κλειστές ερωτήσεις

Στην έρευνα οι ανοιχτές και κλειστές ερωτήσεις έχουν, και οι δύο, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Ανάλογα με τους στόχους, τη συγκεκριμένη αγορά, το κοινό ή το δείγμα, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ζητήματος, οι ερευνητές επιλέγουν τον έναν ή τον άλλο τύπο ερωτήσεων. Κατά την επιλογή, μία ισορροπία μεταξύ πολλών παραγόντων θα […]