- Προσδιορίστε το κοινό σας: Ποιος θα ήθελε να συμμετέχει στην έρευνά σας; Θα πρέπει να αποφασίσετε εάν το δείγμα που έχετε επιλέξει εκπροσωπεί το κοινό-στόχος σας. Οι απαντήσεις που θα λάβετε από το δείγμα σας θα διαμορφώσουν και θα επηρεάσουν μελλοντικές σας αποφάσεις.
- Προσδιορίστε τους στόχους της έρευνάς σας: Προσδιορίστε με σαφήνεια τι θέλετε να αποδείξετε ή να αξιολογήσετε. Ζητήστε από ένα δεύτερο άτομο να επανεξετάσει και να σχολιάσει τους στόχους σας. Έτσι, θα είστε σίγουροι ότι είναι αρκετά συγκεκριμένοι και σαφείς, ακόμα και εάν αυτό το άτομο δεν γνωρίζει τίποτα για την έρευνά σας. Λάβετε υπόψη σας εάν ή όχι τα αποτελέσματα της έρευνάς σας θα επιβεβαιώσουν / απορρίψουν το σκοπό / τις παραδοχές / την υπόθεσή σας.
- Δώστε επιλογές στους ερωτηθέντες σας: Είναι πολύ πιθανό ορισμένοι από τους ερωτηθέντες να μην έχουν συγκεκριμένη άποψη ή απάντηση για μια ερώτηση. Μην χρησιμοποιείτε μονάχα ανοιχτές ερωτήσεις. Κλειστού τύπου ερωτήσεις μπορεί να σας βοηθήσουν να συλλέξετε πιο ακριβείς πληροφορίες.
- Τοποθετήστε τις προσωπικές / ευαίσθητες ερωτήσεις στο τέλος του ερωτηματολογίου σας: Πολλοί ερωτηθέντες αισθάνονται άβολα όταν απαντούν ερωτήσεις που αφορούν στο όνομα, την ηλικία, το φύλο, το μέσο μισθό τους, κ.τ.λ. Ζητήστε αυτές τις πληροφορίες στο τέλος της έρευνας. Σε αυτό το στάδιο, οι ερωτηθέντες θα είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο ερωτηματολόγιο, καθώς θα έχουν ήδη επενδύσει χρόνο και προσπάθεια στη συμπλήρωσή του.
- Φροντίστε να είναι σύντομη: Δημιουργήστε ένα σύντομο και σαφές ερωτηματολόγιο. Ένα πολύ μεγάλο ερωτηματολόγιο μπορεί να αποθαρρύνει τους ερωτηθέντες να συμμετάσχουν. Μπορεί ακόμα και να αρχίσουν να απαντούν τυχαία στις ερωτήσεις προκειμένου να τελειώσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κάτι παρόμοιο θα οδηγήσει σε ανακριβείς πληροφορίες και αποτελέσματα, καθώς και στην αναξιοπιστία της έρευνας σας.
- Προσδιορίστε όλους τους όρους και τα ακρωνύμια: Είναι σημαντικό κάθε ερώτημα να σημαίνει το ίδιο για κάθε ερωτηθέντα. Οποιοσδήποτε όρος ή λέξη που είναι εξειδικευμένα σε έναν τομέα / πεδίο ερευνών ή για τον/την οποία έχετε αμφιβολία σχετικά με εάν είναι αρκετά διαδεδομένος/ή, θα πρέπει να προσδιοριστεί και να επεξηγηθεί. Έτσι, θα αποτρέψετε διαφορετικές ερμηνείες μιας ίδιας ερώτησης. Μην υποθέσετε ότι μία συντομογραφία είναι γνωστή σε όλους. Πρέπει πάντοτε να εξηγείτε μία συντομογραφία όταν την χρησιμοποιείτε για πρώτη φορά. Εάν είναι δυνατόν, αποφύγετε τα ακρωνύμια.
- Χρησιμοποιήστε το σωστό τύπο ερωτήσεων: Μάθετε πότε πρέπει να χρησιμοποιείτε πίνακες, κλίμακες ή κουμπιά σε ερωτήσεις και πότε θα πρέπει οι ερωτηθέντες να δίνουν μονάχα μία ή περισσότερες απαντήσεις. Η κάθε σας επιλογή θα επηρεάσει αντίστοιχα τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και την ποιότητα των πληροφοριών που συλλέγονται.
- Έλεγχος: Δώστε την έρευνά σας σε τουλάχιστον δύο άτομα να την ελέγξουν για τυχόν λάθη. Κοιτάξτε την μαζί τους, ώστε να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ασαφείς και αδύναμες ερωτήσεις ή/και απαντήσεις, άγνωστες λέξεις, όρους ή ακρωνύμια. Οι ερωτήσεις θα πρέπει να προδιαθέτουν τους ερωτηθέντες να προσφέρουν ενημερωτικές απαντήσεις.
- Δοκιμές: Αποστείλετε το ερωτηματολόγιο σας σε λίγους από τους ερωτηθέντες-στόχος σας. Ελέγξτε αν έχετε λάβει ασαφείς απαντήσεις ή σχόλια. Αν ένα ερώτημα είναι σαφές σε εσάς, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι σαφές και για τους άλλους.
- Παρουσίαση: Προσδιορίστε την αρχική σελίδα της έρευνάς σας. Θα πρέπει να περιγράφει εσάς, το σκοπό της έρευνας και συνολικά τη μελέτη. Δώστε στοιχεία επικοινωνίας. Διασφαλίστε την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών που θα συλλέξετε.
Δημιουργήστε τη δική σας έρευνα τώρα στο Survey.gr