Πλεονεκτήματα της διαδικτυακής έρευνας

Ολοκληρώνονται πιο γρήγορα, είναι φθηνότερες, παράγουν άμεσα αποτελέσματα, έχουν εκπληκτικές δυνατότητες επεξεργασίας και δίνουν πιο ακριβή δεδομένα -είναι οι έρευνες στο διαδίκτυο. Ορισμένα από τα πλεονεκτήματα είναι εμφανή, όπως το χαμηλότερο κόστος, η ταχύτητα, η ακρίβεια, η ευκολία στη διαχείριση -τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τους διαχειριστές. Ωστόσο, υπάρχουν πλεονεκτήματα που είναι λιγότερο προφανή, όπως η ευελιξία των ερωτηματολογίων και η ειλικρίνεια των απαντήσεων που συλλέγονται.

Πολύ, πολύ πιο φθηνά

Η χρήση του διαδικτύου μπορεί να μειώσει το κόστος μιας έρευνας στο μισό!

Το κόστος μπορεί να μειωθεί σημαντικά όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο αντί για άλλα κανάλια εκτός διαδικτύου. Όταν δεν χρειάζεται να πληρώσετε για υλικά και άτομα που θα διεξάγουν την έρευνά σας, το συνολικό κόστος της μελέτης σας μειώνεται δραστικά. Σε αυτή την περίπτωση, οι παράγοντες που θα επηρεάσουν το κόστος της έρευνας σας περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο τον αριθμό των ερωτήσεων, το μέγεθος του δείγματος, την πρόσβαση στο κοινό-στόχος, τη χρήση χαρακτηριστικών branding.

Ένας έμμεσος παράγοντας που μειώνει το κόστος είναι το γεγονός ότι η ερευνητική ομάδα δεν θα χρειαστεί να επιφορτιστεί με την ευθύνη καταχώρησης δεδομένων -μία εργασία ρουτίνας που είναι επιρρεπής σε λάθη. Κατά συνέπεια ο πόροι που προορίζονται για την ερευνητική ομάδα θα αξιοποιηθούν στη διενέργεια ερευνητικής εργασίας αντί για καθήκοντα καταχώρησης.

Γρήγορη εφαρμογή

Με τις διαδικτυακές έρευνες δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς για τα έντυπα ερωτηματολόγια να επιστραφούν. Αντιθέτως, τα δεδομένα συλλέγονται αυτόματα. Κατά συνέπεια, η συλλογή δεδομένων μέσω διαδικτυακών ερευνών σε γενικές γραμμές ολοκληρώνεται σε σημαντικά μειωμένο χρόνο σε σχέση με τους άλλους τύπους μη διαδικτυακών ερευνών. Εκατοντάδες, ακόμα και χιλιάδες, διαδικτυακές συνεντεύξεις μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα σε λίγες μόλις ημέρες.

Ορισμένα στατιστικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι περίπου 70% των συμμετεχόντων σε μία έρευνα θα συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο εντός τριών ημερών από την παραλαβή. Ένα 20% θα απαντήσει μέχρι το τέλος της πρώτης εβδομάδας από την έναρξη της έρευνας.

Άλλες μελέτες δείχνουν ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης μίας δημοσκόπησης, όταν αυτή πραγματοποιείται διαδικτυακά, είναι σε μέσο όρο κατά τα δύο τρίτα μικρότερος από το χρόνο που απαιτεί μία παραδοσιακή έρευνα.

Η γρήγορη συλλογή μεγάλου αριθμού απαντήσεων και η κάλυψη του αριθμητικού στόχου μιας έρευνας είναι ανεκτίμητης αξίας για οποιονδήποτε ερευνητή.

Περισσότερη ακρίβεια, πιο ποιοτικά δεδομένα

Οι παραδοσιακές μέθοδοι διεξαγωγής ερευνών εξαρτώνται από την προσοχή των υπαλλήλων όταν μεταφέρουν δεδομένα από έντυπες φόρμες σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα. Αποτελεί διαδικασία που είναι επιρρεπής σε ανθρώπινο λάθος.

Οι διαδικτυακές έρευνες έχουν ελάχιστο ποσοστό λάθους, καθώς οι συμμετέχοντες καταχωρούν τις απαντήσεις τους απευθείας μέσα στο σύστημα.

Γρήγορη ανάλυση

Η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί στόχο κάθε ερευνητή. Με τις διαδικτυακές έρευνες οι απαντήσεις των συμμετεχόντων είναι διαθέσιμες σε πραγματικό χρόνο. Μπορούν εύκολα να μεταφερθούν σε εξειδικευμένα λογισμικά προγράμματα και/ή σε υπολογιστικά φύλλα, τα οποία οι ερευνητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν για επιπλέον ερευνητική ανάλυση.

Με τη χρήση διαφόρων εργαλείων ανάλυσης τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να αποτυπωθούν με γραφήματα ή πίνακες. Ωστόσο, οι περισσότερες πλατφόρμες διαδικτυακών ερευνών προσφέρουν πολύ περισσότερα εργαλεία ανάλυσης.

Πιο ειλικρινείς απαντήσεις

Η ανωνυμία στις διαδικτυακές έρευνες τις καθιστά πολύ καλύτερες από άλλα παραδοσιακά εργαλεία ερευνών όταν διαχειριζόμαστε δύσκολες και ευαίσθητες ερωτήσεις. Αυτό οφείλεται στην απουσία ενός συνεντευξιαστή που θέτει άμεσα ερωτήματα.

Και μόνο με την παρουσία τους, οι συνεντευξιαστές μπορεί να επηρεάσουν τις απαντήσεις, καθώς ορισμένοι ερωτώμενοι τείνουν να δίνουν “κοινωνικά αποδεκτές” απαντήσεις σε κάποιες δύσκολες ερωτήσεις. Όταν κανείς είναι μόνος, ωστόσο, με ένα ερωτηματολόγιο τείνει να είναι περισσότερο ειλικρινής. Αυτό αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα όταν η έρευνα αφορά σε ευαίσθητα θέματα, όπως το εισόδημα, την υγεία, τις ασθένειες, κ.λπ.

Επιπλέον, ορισμένοι ερευνητές αγοράς έχουν παρατηρήσει ότι οι συμμετέχοντες σε διαδικτυακές έρευνες παρέχουν συνήθως πιο εκτεταμένες και λεπτομερείς απαντήσεις σε ανοιχτά ερωτήματα. Καθώς οι συμμετέχοντες αισθάνονται ασφάλεια σε ένα ανώνυμο περιβάλλον στο διαδίκτυο, το πιθανότερο είναι ότι θα μοιραστούν ό,τι πραγματικά πιστεύουν.

Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο – κρατώντας το δάχτυλο στον παλμό

Κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής έρευνας η διαδικασία συλλογής απαντήσεων μπορεί να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο. Ο διαχειριστής της έρευνας μπορεί να κρατά “το δάχτυλο στον παλμό” των συμμετεχόντων. Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό επαρκεί για να δοθούν ορισμένα αναπάντεχα δεδομένα. Συχνά μπορεί να φανερώσει την ανάγκη αναδιαμόρφωσης μιας ερώτησης ή ακόμα και ολόκληρο το ερωτηματολόγιο.

Ευκολία χρήσης για τους συμμετέχοντες

Το ενενήντα τοις εκατό των ατόμων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο προτιμούν να συμπληρώνουν μία διαδικτυακή έρευνα αντί να απαντούν σε τηλεφωνικές ερωτήσεις!

Οι συμμετέχοντες σε μια διαδικτυακή έρευνα μπορούν να επιλέξουν την ώρα που τους βολεύει καλύτερα, σύμφωνα με το πρόγραμμά τους. Από την άλλη πλευρά, ο χρόνος που απαιτείται για την συμπλήρωση της έρευνας είναι αρκετά μικρός.

Όμορφος σχεδιασμός, καλή αισθητική

Κάθε διαδικτυακή έρευνα μπορεί να σχεδιαστεί και να προσαρμοστεί αισθητικά στο στυλ μιας εταιρείας, ενός προϊόντος ή ενός brand. Καθένας μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά χρώματα και σχέδια, να προσθέσει ένα λογότυπο ή ένα γραφιστικό.

Εφοδιασμένη με ισχυρά γραφιστικά εργαλεία που παρέχονται από τις σημερινές υψηλές τεχνολογίες, η διαδικτυακή έρευνα μπορεί να επωφεληθεί από ένα όμορφο σχεδιασμό και αισθητικά ευχάριστη εμφάνιση.

Ευελιξία

Σε μια μελέτη που πραγματοποιείται στο διαδίκτυο, η σειρά των ερωτήσεων μπορεί εύκολα να αλλάξει και ορισμένες ερωτήσεις να αγνοηθούν, ανάλογα με την απάντηση σε μία προηγούμενη ερώτηση. Άρα η μελέτη μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τον κάθε συμμετέχοντα καθώς προχωρά στη συμπλήρωση της έρευνας.

Φυσικά αυτό είναι δυνατό και σε έντυπα ερωτηματολόγια, στα οποία οι συμμετέχοντες μπορούν να προσπεράσουν ολόκληρες σελίδες με ερωτήσεις που δεν είναι σχετικές, ωστόσο στις διαδικτυακές έρευνες κάτι παρόμοιο πραγματοποιείται με έναν ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο τρόπο -γρήγορα, εύκολα και δίχως ο συμμετέχων να το αντιληφθεί.

Χρήση πολυμέσων

Ένας συνεντευξαιστής με χαρτί και μολύβι θα δυσκολευθεί αν χρειαστεί να δείξει φωτογραφίες ή ένα σύντομο βίντεο σε έναν ερωτηθέντα. Στο διαδικτυακό περιβάλλον ο διαχειριστής μπορεί εύκολα να κάνει κάτι παρόμοιο. Εικόνες, σύνδεσμοι, ήχος και βίντεο μπορούν να ενσωματωθούν μέσα στη φόρμα της έρευνας.

Ωστόσο, προτείνεται να μην γίνεται αλόγιστη χρήση πολυμέσων. Συχνά η μετάβαση σε εξωτερικούς ιστοτόπους ή η παρακολούθηση βίντεο μπορεί να διαρκέσει αρκετό χρόνο και να αποθαρρύνει τους συμμετέχοντες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο χρόνο αναμονής μεταξύ ερωτήσεων καθώς σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές οι συνδέσεις στο διαδίκτυο παραμένουν πολύ αργές.

Στοχεύοντας σε ένα συγκεκριμένο κοινό

Ανάλογα με το περιβάλλον της διαδικτυακής έρευνας, η πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο κοινό στόχος μπορεί να επιτευχθεί -πχ. χρήστες ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας. Παρόμοια στόχευση είναι εύκολη μέσα από ιστοτόπους που διαθέτουν εγγεγραμμένους χρήστες, όπως ιστότοποι υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φόρουμ, ομάδες ανταλλαγής ειδήσεων κ.λπ.

Αναζητώντας επαγγελματίες σε μία εκτεταμένη γεωγραφική περιοχή

Το τελευταίο διάστημα το διαδίκτυο έχει προσελκύσει έναν αυξημένο αριθμό χρηστών που δεν περιορίζεται στο στενό κύκλο επαγγελματιών που σχετίζονται με τη χρήση υπολογιστών και διαδικτύου. Σήμερα, το παγκόσμιο διαδικτυακό κοινό συνθέτουν κοινωνικά και οικονομικά ενεργοί πολίτες από κάθε κοινωνική τάξη, με διαφορετικές επαγγελματικές κατευθύνσεις, εκτεταμένο εύρος εισοδήματος, ποικιλία συνηθειών, κ.ο.κ.

Αυξημένη δραστηριότητα

Η τεχνολογική υποδομή για τη διενέργεια διαδικτυακών ερευνών καθιστά δυνατή τη δημιουργία μελετών πολλαπλών επιπέδων, σε ένα φιλικό περιβάλλον για το χρήστη. Οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν την πιο βολική ώρα για αυτούς να απαντήσουν τις ερωτήσεις. Συνδυασμένο με τη δυνατότητα ευέλικτων σχεδιαστικών τεχνικών (π.χ. την αυτόματη υπερπήδηση μη σχετικών ερωτήσεων), αυτό δημιουργεί ένα ιδιαίτερο περιβάλλον για εύκολη, γρήγορη και υπεύθυνη συμπλήρωση κάθε ερωτηματολογίου. Αυτό, με τη σειρά του, οδηγεί σε αυξημένο αριθμό συμπληρωμένων ερωτηματολογίων που θα έχει ένα θετικό αντίκτυπο στο αποτέλεσμα της έρευνας συνολικά.

Περιβαλλοντικά φιλικό

Επιπρόσθετα στα προαναφερόμενα πλεονεκτήματα, οι διαδικτυακές έρευνες έχουν ένα ακόμα πλεονέκτημα σε μια εποχή που οι περιβαλλοντικές ανησυχίες καθίστανται ολοένα και πιο σημαντικές. Δεδομένου ότι δεν απαιτούν τη χρήση χαρτιού, οι τεχνικές διαδικτυακής έρευνας θεωρούνται μία σαφώς πιο περιβαλλοντικά φιλική επιλογή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.